منشور اخلاقي شبكه بهداشت و درمان
هركس برادر مسلمان خود را با كلمه اي لطف آميز تكريم كند و غم او را بزدايد همواره در سايه جاودان لطف الهي است. «رسول اكرم (ص)»
· رعايت ادب، نزاكت و تواضع در برخورد با ارباب رجوع
· ارائه اطلاعات، توضيحات كافي در مواقع مورد لزوم به ارباب رجوع
· ايجاد فضاي مناسب و برقراري ارتباط شايسته و صميمانه بين مسئولان، كاركنان و ارباب رجوع
· رعايت عدالت و انصاف در ارائه خدمات به ارباب رجوع
· توجه به صحبت ها و خواسته هاي مراجعان و حداكثر تلاش در پاسخگوئي و ارائه خدمات به آنان
· انجام دقيق، سريع و صحيح كار و جلوگيري از تضييع وقت و تسريع در اجراي امور به نحو مطلوب
· انجام وظايف بصورت مستمر و كارآمد همراه با سرعت و منطبق با قوانين ومقررات سازمان
· خودداري از مظاهر فساد اداري نظير توصيه، سفارش و اخذ هرگونه هديه غيرمتعارف و وجه نقد
· انجام فعاليتها بر اساس زمان پيش بيني شده
· انجام فعاليتها بر اساس روش مستند و مشخص نه بر اساس سليقه كاركنان يا مديران
· رعايت نظم، انضباط، آراستگي ظاهري و استفاده از پوشش متناسب با عرف و فرهنگ جامعه
· پرهيز از استعمال دخانيات در محيط كار
· استقرار تجهيزات بصورت دقيق و منظم به نحوي كه در زمان مورد نظر به راحتي در دسترس باشد.
· استفاده از وسايل ايمني حسب مورد
· جلوگيري از اسراف و تبذير از امكانات و اموال دولتي
· برقراري توازن و اعتدال بين زندگي شغلي و خانوادگي
· استفاده صحيح از اختيارات شغلي
· درك صحيح اهداف سازمان و تلاش به منظور همسوئي اهداف فردي با آن
· احساس مسئوليت در قبال وظايف محوله و اهداف سازمان
· رعايت دقيق قوانين و مقررات سازمان
· خودداري از تسليم مدارك و اسناد به اشخاصي كه حق دريافت آنها را ندارند.